välkommen till älvdalens turisförening

en idyll i vildmarken

Björnstarkt kaffe, te, varm choklad, fikabröd, mackor och hamburgare erbjuds alltid när serveringen är öppen. Vi har även glutenfria och laktosfria alternativ.

Upplev sommaridyllen i Navardalen genom att fiska, vandra, dricka björnstarkt kaffe eller bara vara. Ett besök här är en lisa för själen.

STF Navardalens Vildmarksstation har sommarservering med hembakt fikabröd och goda smörgåsar. Du kan dessutom boka boende i vandrarhemmet eller i den fristående Dammkojan.Ta ett svalkande dopp i Navarsjöns kristallklara vatten. Badbryggan ligger på plats under sommarhalvåret.

Navarsjön är rik på öring och röding och i omgivningarna finns många fina fiskevatten. Roddbåt finns att hyra. Runt anläggningen växer rikligt med blåbär och lingon.

Vandringsleder utgår direkt från vildmarksstationen. Fina naturreservat i området bjuder på fler vackra och omväxlande vandringar. Vill du utgå från stationen kan du välja Alpledsrundan, en cirka tre timmar lång vandring med möjlighet att besöka brandtornet på toppen av Navardalsblik, 793 möh. Björnklippsrundan är cirka två timmar i vildmarksterräng. Yttre Navardalens Fäbod är cirka 45 minuters promenad i varierande terräng. STF Navardalens Vildmarksstations värdar ger dig gärna ytterligare information om dessa och andra utflyktsmål och vandringar i området.

För bokningar och förfrågningar se www.no-connection.se eller kontakta Navardalens värd på
072-033 76 71.

Bygdeveckan

alltid v. 30

Intresserad att bli medlem?

Maila till info@alvdalensturistforening.se